ÄRITEGEVUSE LAIENDAMINE

Gator, klient, põld

 

 

Lõuna-Taanis on 33°C sooja. Pärast nädalate pikkust kõrvetavat kuumust on kõik rohi kollane ja töövõtjatel ei ole enam midagi niita. Kuna masinad on jõudeolekus ja juhid kodudes, peavad ettevõtted omama toime tulemiseks sügavaid juuri ja häid strateegiaid. OKNygaard omab mõlemat.

Peter Porup usub kindlalt strateegilisse planeerimisse. Olles üks OKNygaardi neljast juhist, on tema otsustada, milliseid masinaid jõudsalt kasvav töövõtja oma portfoolio jaoks ostab või rendib. Lisaks muru ja maastikuga seotud teenustele on ettevõttel ka nn tsemendi osakond, mis paigaldab kanalisatsiooni ja ehitab suuri alasid, nagu autoparklad. Koos annavad need kaks sammast ettevõttele kohandamiseks ja kasvamiseks vajaliku stabiilsuse ja paindlikkuse ning seda toetavad mitmeaastased lepingud, mis võimaldavad kindlat finantsilist planeerimist.

Kommertsniitmine, klient, Machinery Hall, kommertsmuruniiduk
Kommertsniitmine, Machinery Hall, Z997R, nullpöörderaadiusega murutraktor

Üheteistkümne masinapargiga, üks igas ettevõtte asukohas, on OKNygaardil muljetavaldav masinate varu. Aga nagu Peter rõhutab, kõige olulisemad on inimesed. „Meie äris kasvamiseks peavad sul olema õiged inimesed ja õiged struktuurid. See on meeskonnatöö, mitte ühe inimese töö. Ning me oleme oma meeskonna loomises hoolikad.“

Sõbralike tõhusate teenuste ja targa ärikuvandiga on OKNygaardil hea maine, mis on atraktiivne nii töötajatele kui ka klientidele. Nagu Peter ütleb, igaüks 560 töötaja seast on samaaegselt ka müügiinimene.

Kommertsniitmine, Machinery Hall, nullpöörderaadiusega murutraktor, üldotstarbeline väiketraktor, klient, edasimüüja, rääkimine

PARIMATEGA TÖÖTAMINE

Müügist rääkides on teine oluline edu faktor Peteri suhe John Deere’i muruseadmete edasimüüjaga. Tema ja Ole Mathiesen tunnevad teineteist kaua ja on aastate jooksul teinud palju koostööd. 2003. aastal oli Ole see, kes tõi kohale Peteri kõige esimese rohumasina. Tänaseks on OKNygaardil üle 80 John Deere’i muruseadme. Praegune masinapark koosneb esiniidukist 1550 kuni laia pöörleva niidukini 1600, millele lisandub valik traktoreid, mille seas leidub kümme täiesti uut 2036R-te ja valik laieneb kuni 6. seeria masinateni. Need kõik on uued või hiljuti hangitud, mis järgib ettevõtte poliitikat.

     

TCO mõistes teavad üksteist kohalikku juhti oma kogemusest, et John Deere’i investeerimine tasub ära kõrge töövõimeajaga. Kuid see ei tulene mitte ainult masinatest. Peter testib regulaarselt ka konkurendi tooteid ja utsitab Olet pidevalt tagant tulema välja veelgi paremate lahendustega. Ning siin muutuvad asjad eriti huvitavaks.

Ole Mathiesen alustas mehhaanikuna, seejärel läks üle müügi peale ja juhtis kümme aastat isiklikku John Deere’i müügifirmat, kuni müüs selle edasi Semler Agrole. Seega kui te otsite töötavad murulahendust, on Ole inimene, kelle poole pöörduda. Just 4 nädalat tagasi helistas Peter, et öelda, et piirkonnajuht vajas uue jalgpalliväljaku lepingu jaoks pöördniidukit ning küsis Ole käest, mida too arvab konfiguratsioonist, mida ta plaanib osta. Ole kuulas hoolikalt, raputas oma pead ja pakkus välja erineva lahenduse, mis on 2000 kg kergem. „Demo ajal vaatasid juht ja meeskonnaliikmed asja kerge kahtlusega,“ tuletab Ole meelde. „Kõigepealt kortsutasid nad kulmu, seejärel naeratasid ja lõpuks ütlesid, et see on parim, mida nad seni on näinud.“

Ma näen ennast pigem masina konsultandina kui müügiinimesena.
OLE MATHIESEN
JOHN DEERE SALES MANAGER GOLF

Peteri ja tema ettevõtte jaoks on oluline omada partnerit, kes jagab nende võimet planeerida ette ja mõelda väljaspool raame. Ole Mathiesen ja John Deere toetavad hea meelega ettevõtte struktuuri igal võimalikul viisil, näiteks hooldades ja parandades oma John Deere’i masinaparki. Sarnaselt paljudele töövõtjatele hoolitseb OKNygaard jooksva hoolduse ja paranduste eest ise. Kuid kõigis 11 depoos hooldustöökoja omamise asemel saadetakse välja oma kiirreageerimisrühm: sinised mehed.

SININE KOHTUB ROHELISEGA

Sinised mehed on koolitatud OKNygaardi mehhaanikud, kes sõidavad juhi juurde põllule, kui mõni tera või rihm vajab vahetamist. Nad teevad ka pooleaastaste või aastaste intervallidega ettevõtte John Deere’i masinate korralist hooldust. Millal iganes nad vajavad tuge, helistavad nad professionaalseks abiks ja kohapealseks osade tellimiseks John Deere’i vastavatele numbritele.

     

Teenindusettevõttena nõuame ka meie suurepärast teenindust. Seepärast me kasutame John Deere’i masinaid.
PETER PORUP
DIRECTOR OKNYGAARD
Kommertsniitmine, Gator, edasimüüja, klient, aed

INIMESTE ETTEVÕTE

See isiklik teenindus on vaid üks näide sellest, kui olulised on tänapäevases ettevõtte keskkonnas inimesed ja nende oskused. Kui ettevõttel läheb hästi, on väärtustest ja filosoofiatest lihte rääkida. Aga kui aset leiab kuumalaine, nagu 2018. aastal, on väga hästi näha, kuidas ettevõte kohtleb oma inimesi.

Nagu enamike töövõtjate puhul on OKNygaardil varutöötajad, kes vähendavad mõju töötajatele ning nn ajapank, mille töötajad saavad kiiretel kuudel täita ja seejärel rahulikel perioodidel tühjendada, et hoida oma sissetulek püsivana. Kuid ettevõte teeb veelgi rohkem. „Me tahame, et meie inimesed kasvaksid,“ selgitab Peter Porup. „Seega me julgustame neid kodus istumise asemel õppima ettevõtte kursustel uusi oskusi või isegi täielikult ümber õppima.“

Peter Porupi jaoks ei ole koju jäämine mitte kunagi olnud võimalus. Lisaks perega jagatavale golfikirele on Peter kirglik (ja väga võistlushimuline) jalgrattur, kes naudib oma kohaliku klubiga maastikusõitu ja pikamaasõitu teedel. Nagu Ole Mathiesen rõhutab, on see üks koht, kus tema ja ta pikaaegne klient ei ole ühel meelel. „Milleks higistada teel Taanist Pariisi, kui selle asemel on võimalik sõita õhukonditsioneeriga autos?“

Kommertsniitmine, võidusõidujalgrattal olev klient