1947 – 2022 Iseliikuvad kombainid

Maailma toitmine

Iseliikuva kombaini väljatöötamine muutis maailma toitmise viisi. Tänapäeval koristavad John Deere'i kombainid enam kui poole maailma viljasaagist. Nende edulugu, alates mudelist 55 kuni X-seeriani, on ühelt poolt tehniline innovatsioon ning teisalt kvaliteetne klienditugi professionaalsete edasimüüjate võrgustiku kaudu.

  • 1947 Kui kõik algas

    John Deere'i mudeli 55 ehitus oli tänapäeva kombainide eelkäija. Selle juhikoht kõrgel keskel võimaldab vaadet kaldtransportöörile ja heedrile laiusega 12 jalga. Mootor asub tagarataste lähedal, juhi taga. Terapunker paikneb esisilla lähedal, et lisada stabiilsust ning lisaraskus esisillal pakub täiendavat veojõudu, jättes tagarattad roolimiseks. Saagikoristuse kiirus 1,6 ha/h suurenes X-seerial 12 ha/h peale, muutes täielikult saagikoristuse efektiivsust.

  • 1970 QuickTach heedri haakeseade

    Esimesed kombaini heedrid olid integreeritud kaldtransportööri ja nende vahetamine võis võtta rohkem kui tund aega. Kombainid sõitsid põllule külgeühendatud heedriga, mis piiras nende laiuse 2,55 m peale Euroopas. Quick Tach süsteem, mis võeti kasutusele 3300- 7700 kombainidel, tähendas, et heedreid sai vedada kombaini järel ja ühendada põllul vaid paari minutiga. See võimaldas laiemaid, suurema mahtuvusega mudeleid, mis kahekordistasid kombainide saagikust järgmise 10 aasta jooksul.

  • 1982 1000 seeria integreeritud kabiin

    Esimesed kabiinid ilmusid 1960ndatel lisavarustusena. Need olid väga lihtsa ehitusega, mis hoidis juhi eemal tolmust, kuid olid mürarikkad ja kuuma ilmaga võimatult palavad. Alles 1982. a 1000 seerial kasutusele võetud kombainidel oli midagi sellist, mida tänapäeva juhid nimetaks kabiiniks. Vaiksem ja rafineeritum kabiin oli varustatud kliimaseadmega ning võimaldas järgnevatel aastatel lisada rohkem elektroonilisi süsteeme.

  • 1996 StarFire vastuvõtja prototüüp

    John Deere alustas koostööd NASA’s Jet Propulsion Laboratory'ga 1990ndate keskel, et töötada välja kombaini positsioneerimissüsteem. See nõudis investeeringuid maapealsesse referentsjaamade võrgustikku, et korrigeerida satelliidisignaali vigu, mis tekivad ionosfääri ja muude nähtuste tõttu. See prototüüp, mida nimetatakse ‘rohelised munad ja sink’, viis esimese StarFire süsteemi kasutuselevõtmiseni aastal 1998, täpsusega 30 cm. Vastuvõtja uusim mudel StarFire 7000 täppisjuhtimist, täpsusega kuni 2,5 cm

1954 Nõlvakombain

1954 Nõlvakombain

Isetasanduv 55H toetub John Deere'i oskusteabele nõlvakombainide vallas, mis sai alguse hobuse-veetavate mudelist 36B aastal 1936. Reklaamiklipid esitlesid mitmeid funktsioone, mida hindaksid ka tänapäeva juhid: ‘ühe sõrme’ roolivõimendi, võimsad ketaspidurid ja varieeruva kiirusega astmevaba ülekanne.

1963 Roomikud

1963 Roomikud

Esimesed roomikud võeti üle ehitusmasinatelt. Terasplaadid nõudsid regulaarset määrimist ja sõidukiirus oli väike. Siin kasutatakse neid riisi koristamiseks Itaalias. Neil olid juba tänapäeva roomikutelgi kasutatavad kolmnurksed profiilid, kuid võttis veel üle 40 aasta, enne kui võeti kasutusele töökindlad kummiroomikud.

1992 Maailma esimene hübriidkombain

1992 Maailma esimene hübriidkombain

CTS-il (silindrilise piiseparaatoriga) kombainil oli suur silinder ja kumerus esiosas koos kahe rootoriga, sekundaarse rehepeksu jaoks. See jäi maailma ainsaks hübriidkombainiks kuni 1996. aastani, mil John Deere'i patent aegus. Kompaktne, kitsas kere pakkus suurepärast läbilaskevõimet ja seda müüakse endiselt Aasias riisi koristamiseks.

1999 Greenstar 1 kuva

1999 Greenstar 1 kuva

Paralleelne järgimine nõudis juhilt tugevat keskendumist kombaini hoidmisele keskjoonel. See muutus alles 2002. a, mil saabus tõeline käed-vabad roolimisabi AutoTrac. Ekraanil oli ka Harvest Monitor ja Yield Mapping tarkvara ning paljusid kasutatakse veel tänapäevalgi.

2006 Modulaarne telemaatikalüüs

Esimestel kombainidel kasutati lippusid, et anda märku, millised kombainid vajavad tühjendamist. Seejärel tulid lühilaineraadiod ja mobiiltelefonid. MTG on viimase 20 aasta suurim saagikoristuse innovatsioon, mis edastab reaalajas andmeid masina jõudluse ja asukoha kohta kaugjälgimiseks. See muudab täielikult töö planeerimist, saagikoristuse logistikat ja paljut muud.

2010 500 000. kombain

2010 500 000. kombain

Greg Briggs Ciscost, Illinoisis võttis 20. mail 2010. a vastu 500 000. John Deere'i kombaini, 9870 STS. Üksikute piide separataatori süsteem on suur edasiminek traditsioonilisest põhupurustist ja see on sedavõrd edukas, et on tänini kasutusel S-seeria kombainidel – maailma kõige populaarsematel kombainidel.

  • 1947 - Mudel 55

  • 1964 - 330/430

  • 1964 - 530/630/730

  • 1972 - 900/905-seeria

  • 1987 - 1100-seeria

  • 1992 - 2000-seeria

  • 1998 - CTS-seeria

  • 2007 - T-seeria

  • 2007 - S-seeria

  • 2020 - X-seeria